Besætning

Anders Bertelsen, Søren Kaad, Eva

DEN 586

Dejligt med en sejer igen i år 😀 Det betyder faktisk at vi har lavet et hattrick til Aarhus festuge cup 😎
Med en solid serie på 1,2,1,1,7 hvade vi vundet stævnet inden sidste sejlads. I netop den sidste sejlads var vinden mellem 1 og 7 sm og sprang voldsomt - udfordrende.

Tak for et godt stævne og vi glæder os til næste år.Stort tillykke til DEN586 BoFinans Aarhus med skipper Anders Bertelsen og gasterne Eva Lund Hansen, Søren Kaad Lund og Karsten Sohn fra Aarhus Sejlklub. De løb i dag med sejren i H-båds klassen ved Aarhus Festuge Cup.
... se merese mindre

Tak for et godt stævne og vi glæder os til næste år.

Sådan Skipper B og Co🏆🏆 Tillykke🇩🇰🇩🇰

DEN 586

Der er stævne på hjemmebanen i Aarhus denne weekend - og vi fik kun én sejlads i dag.

Topmærkebåden målte middelvind på 14 sm og 17-18 sm i pustene.
Med store bølger fra syd, kom vi pænt hurtigt afsted, når spileren er oppe og vi vandt sejladsen sikkert 🙂

Tilsyneladende blev der taget en kollektiv beslutning om, at sejle ind efter den sejlads, når vinden var så hård.

Vejrudsigten lover hård vind igen i morgen og vi ser frem til, forhåbenligt, at få lidt flere sejladser.

Kom endelig ned og sig hej og hyg med os i morgen 🙂

🥈 Sølv til DM i Bogense 🥈
Efter en kort udsættelse pga for meget vind, nåede vi 3 sejladser i dag. De to første pladseringer i stævnet blev afgjort i sidste og 11. sejlads, da vi lå á point efter 10 sejladser.
Det var desværre ikke os, der træt det længste strå, men vi er rigtig glade for vores 2. plads!

Humøret er højt og vi er godt flade efter nogle gode og hårde sejladser.

🥈 Sølv til DM i Bogense 🥈

Humøret er højt og vi er godt flade efter nogle gode og hårde sejladser.

Tak til Bogense sejlklub for et rigtig godt arrangement både på vandet og på land. Vi kommer gerne igen!Image attachment

👍 Super flot resultat 🇩🇰

Tillykke og sejt 👏🏼

Tillykke! Godt klaret 👌

Rigtig godt!

Stort tillykke ned sølvet, godt gået💪😁⛵️🥈🎉

Superflot sejlet, tillykke😎🇩🇰🇩🇰

Flot sejlet, tillykke! 🌬🌊⛵️🇩🇰

Stort tillykke til jer alle fire. Godt kæmpet.

Sejt..Tillykke💪🏻😎🍾

DEN 586

Masser af vind og store bølger i dag, gjorde det meget hårdt for besætningen. Vi kæmpede - og det gav pote!
Vi ligger pt samlet nr. 1 med en ganske fornuftig serie (3-2-1-3).

Kort før sidste topmærke sprang vores fokkefald, men det holdt heldigvis hele vejen hjem i mål.

Med trætte kroppe ser vi frem til sidste dag i morgen.
... se merese mindre

Vi ligger pt samlet nr. 1 med en ganske fornuftig serie (3-2-1-3).

Med trætte kroppe ser vi frem til sidste dag i morgen.Image attachment

Flot sejlet👍

DEN 586

DM i Bogense er i gang og vi har netop sejlet den første dag. Det var en meget svær dag med vindspring og skiftene vindstyrker (4-8sm). Langt de fleste både har sejlet “elevatorsejlads”, så det var svært at gennemskue stillingen inden vi kom ind.
Når vi tager dagens udfordringer i betragtning, er vi tilfredse med pt at ligge nr 6.

Kom så kaptajn Bertelsen og co☀️💪🏻 Vi tales! Hilsen fra🇮🇹

10 måneder siden

DEN 586

Sæsonafslutning i Aarhus. Vi hygger og smager på nogle af de gode dråber vi har vundet i sæsonens løb.
God vinter og vi ses i det nye år ⚓️⛵️🍾🥂🍷

11 måneder siden

DEN 586

God vinterpause fra teamet bag DEN 586.

Vi ser frem til sæsonen 2018.

Tak i lige måde Anders, vi ser frem nogle gode dyster i det nye år👍

DEN 586

1 - 1 - 1 - 2... ganske fornuftig start på stævnet i Silkeborg - sagt på godt jydsk. 4 glade gutter, som ikke kan klage over dagens sejladser på Julsø foran Himmelbjerget.

Silkeborg har igen i år arrangeret et fantastisk stævne med styr på alt på land og med gode baner på vandet.

Vi er spændte på i morgen og glæder os til endnu en dejlig dag i smukke omgivelser i morgen.

Comment on Facebook

I er simpelthen bare mega gode. Godt gået og god vind i morgen.

Det lyder ikk' så ringe endda.

Det er fanme godt sejlet Anders 👍

Sejt gået..😊💪🏻

DEN 586

Den sidste aftensejlads i sæsonen 2017 blev sejlet i går og det er altid en mærkelig følelse. Det endte dog med, at vi samlet vinder efterårsserien. Dejligt.
Tak for nogle gode fights på vandet! Vi glæder os til næste år.

I weekenden skal vi til sæsonens sidste stævne i Silkeborg. Vi glæder os altid til at sejle i de smukke omgivelser på Silkeborgsøerne.

DEN 586

Sidste udtagelsesstævne er, som sædvanligt i Brejning og første dag er nu overstået.

Det var virkelig svært på vandet i dag, hvilket også ses med meget "elevatorsejlads" fra mange.
Vi ligger på nr 6 af 20 og håber du kunne kravle lidt længere op i morgen. Pointene er meget tæt, så alt kan stadig ske.

Det er 25. år og gang Brejning afholder h-bådsstævne og stort tillykke med det! Vi er meget glade for at komme der og kommer gerne igen! 👍🏼

DEN 586

Vi forsvarede gårsdagens gode sejladser og VANDT Aarhus Festuge Cup for 2. år i træk. Dejligt! 🇩🇰🎉🥂

Det var igen en utroligt svær dag med meget let vind og én sejlads på sølle 25 min - men det vigtigste var, at vi beholdt førstepladsen 🙂

... se merese mindre

Det var igen en utroligt svær dag med meget let vind og én sejlads på sølle 25 min - men det vigtigste var, at vi beholdt førstepladsen :)

Tak til Aarhus Sejlklub for et godt stævne og vi glæder os allerede til, forhåbentligt at skulle sejle på hjemmebane igen 😉Image attachmentImage attachment

Vi veeeeenter.... ... se merese mindre

Vi veeeeenter....

Næsten som Brunnen ☀️⛵️

Bekendt situation.. 😁

Ku godt se det fra skoven 🙈😖

DEN 586

Dejlig dag på vandet og dejlig start på stævnet.
I de første 3 sejladser havde vi store vindspring og skæve baner, hvilket gjorde det svært. Men vi var heldige og havde god fart i båden.

I den ene sejlads fik vi et 12m felt igennem banen. Ved siden af sådan en stor båd er H-båden godt nok lille.

Vi ser frem til endnu en god dag på vandet i morgen og håber på at vi kan holde vores placering.

Hold fast en vejr!! ❤️👍🏼 ... se merese mindre

Hold fast en vejr!! ❤️👍🏼Image attachment

DEN 586

Så kom der noget vind til DM i Amtoft og vi fik revanche fra den første dag. Vi laver 8, 4 og 2 i dag og rykker fra en 22. plads til en 8. plads, som bliver vores endelige resultat. Der ligger en tysker og en italiener foran os, så vi bliver samlet nr. 6 til DM.
Dejligt at sejle os op igennem feltet igen 🙂

Vi havde skyer fra morgenstunden, men de forsvandt og vi fik et skønt solskinsvejr med vind mellem 8 og 14 m/s. Da vi ikke må starte i over 12 m/s, blev vi sendt ind efter 3 sejlads, selvom der var tid til flere.

Amtoft har endnu engang lavet et fremragende stævne! Godt arrangeret og med styr på tingene. Tusind tak for det.
Vi kommer helt sikkert gerne igen.

#aarhussejlklub #hbåd #hboat #bofinansaarhus #DEN586 #kapsejlads
... se merese mindre

Dejligt at sejle os op igennem feltet igen :)

Vi kommer helt sikkert gerne igen.

#aarhussejlklub #hbåd #hboat #bofinansaarhus #DEN586 #kapsejladsImage attachment

DEN 586

Ingen sejladser i dag til DM i Amtoft pga. manglende vind.

De lover heldigvis omkring 10 s/m i morgen, så vi håber, at kunne kravle lidt op i tabellen i morgen.

DEN 586

DM i Amtoft er i gang, og første dag er overstået i skønt sejlervejr. Desværre sejlede vi knap så skønt og resultaterne kan stort set kun gå fremad 😉 (samlet nr. 22)

Nåh, men arrangementet på land virker, indtil videre, godt arrangeret! - men på vandet kan der optimeres lidt. Sidste sejlads sprang vinden 30 grader inden starten. Det er lidt kedeligt, at kunne holde topmærket fra gaten og der er jo ikke meget reel sejlads i det. En omstart, tilretning af banen eller annullering af sejladsen ville ikke have gjort noget.

Vi drikker et glas rødvin i aften og tager os lidt mere sammen i morgen 😉

DEN 586

NM er overstået, og vi slutter samlet som nr 6. Det var endnu en svær dag på vandet, men en 5. og en 12. plads, i dagen sejladser, gjorde at vi fik hentet 3 placeringer fra i går.

Et skønt sejlervejr med høj sol og fin vind.

Vi er godt tilfredse med resultatet og har mange gode oplevelser og minder med fra stævnet.

Et stort tak til Herslev Sejlklub for et godt afholdt stævne både på land og til vands. Der har stort set ikke været en finger at sætte på noget. Godt gået!

DEN 586

Her til aften blev båden testet i en byge med 20 s/m (målt på dommerbåden) og torden. Vi er derfor ved at være klar til NM fredag til søndag i Herslev ved Roskilde.

Vi glæder os meget og ser frem til et godt stævne!

Nåååå. Der var I ☁️☁️☁️☁️😁 ... se merese mindre

Nåååå. Der var I ☁️☁️☁️☁️😁

Comment on Facebook

Ja, der var svært at se noget derude i dag 🙂

DEN 586

En lille video fra weekendens stævne i Bogense. Videoen er fra 5 sejlads, hvor vi bliver nr. 3. Skønt vejr, ikke så meget vind og mange gode momenter ombord på DEN 586. Vi ser frem til næste stævne, som er NM i Herslev.youtube.com ... se merese mindre

DEN 586

Pointsejladsernes første sejldas blev sat i gang i går, og det var en dejlig aften på vandet med let ind og høj solskin. (Se efter "shipshop.dk" på listen) ... se merese mindre

Pointsejladsernes første sejldas blev sat i gang i går, og det var en dejlig aften på vandet med let ind og høj solskin. (Se efter shipshop.dk på listen)

DEN 586

Så er hun poleret og næsten klar til sæsonen 2017.
Vi glæder os utroligt meget til, at pointsejladserne(de lokale tirsdagssejladser) starter den 25. april og til det første stævne i Bogense den 6. - 7. maj.

Ps. Billedet er taget før poleringen gik igang.
... se merese mindre

Så er hun poleret og næsten klar til sæsonen 2017.

Ps. Billedet er taget før poleringen gik igang.

Der er en plet lige der

DEN 586

Nationalbanken opgjorde i November sidste år danskernes gennemsnitlige indestående på deres bankkonti til det højeste nogensinde, 144.700 kr. Her i ShipShop.dk har vi hæftet os ved dette tal og da vi også ved, at mange bådejeres økonomiske formåen ligger over gennemsnittet, ja så syntes vi, at det er på tide med noget overskudsdeling.

Her i ShipShop.dk har vi altid haft de bedste priser, men små priser betyder også mindre profit. Poul Erik, Martin, Jesper, Marianne, Benny, Sibylle, Kim, Katrine, Lone og Christian og skibshunden Mio, har derfor for længe siden sagt farvel til fredags øl, jubilæumsgaver og lignende personalegoder, helt sort er det dog ikke - vi har formået at bevare vores fælles morgenmad om fredagen, men vi har skåret rundstykkerne ned til et halvt til hver og med små skiver ost.

Vi ved, at i alle har været glade for at handle hos os i mange år og vi ved, at i gerne vil hjælpe os, så vi...som i, også kan få personalegoder, løntillæg og julegratiale, et helt rundstykke og 144.700 i banken.

Vi hæver derfor priserne fra og med 1. april med 20 - 50% og indbyder til ShipShop.dk ShopAmok.

og skibshunden Mio

og skibshunden MioImage attachment

DEN 586

www.ShipShop.dk er Danmarks største online bådudstyrsforretning, og her er der Black Friday hver dag.

Vi er vokset de senere år og ved, at det kun er fordi, vi altid gør vort bedste. Her i shipshop.dk er der et professionelt hold af fagfolk, der hver dag gør deres bedste for, at netop din handel bliver en succesoplevelse.

Så både mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag & søndag kan du finde gode priser, god service, venlig og effektiv kommunikation, og naturligvis perfekt levering til tiden, så klik ind på shipshop.dk og gør en god handel.

ShipShop.dk
Poul Erik, Martin, Jesper, Marianne, Benny, Sibylle, Kim, Katrine, Lone, Christian og skibshunden Mio

2 år siden

Lasse Aaby Andresen spørger hvordan han nemmest får noget rabat hos shipshop. Jeg har tidligere rykket Christian Glass for at i skulle have nogle kuponkoder. Sig endelig til hvis i har noget. ... se merese mindre

DEN 586

Som altid var der svære forhold i Silkeborg og skønt at sejle i de smukke omgivelser. Vi laver en stabil serie og ligger pt samlet nr. 4.

Let vind, let overskyet og store forskelle på fordelene alt efter, hvor man lå på banen.

På den sidste uofficielle sejlads tilbage til havnen blev vi "grundejere" og måtte se feltet fortsætte, mens vores fordækker(Søren) måtte en tur i baljen og skubbe. Det er aldrig kedeligt i Silkeborg.

Vi ser frem til en regnfyldt dag i morgen med udsigt til Himmelbjerget.
... se merese mindre

På den sidste uofficielle sejlads tilbage til havnen blev vi grundejere og måtte se feltet fortsætte, mens vores fordækker(Søren) måtte en tur i baljen og skubbe. Det er aldrig kedeligt i Silkeborg.

Vi ser frem til en regnfyldt dag i morgen med udsigt til Himmelbjerget.

Jens Hjort med flere

Ja ja det et altid godt med en frisk dukkert😄 God vind til jer alle i morgen.

Flot, også af den lokale veteran.

Stemningsvideo fra Silkeborg. 🎉🍻⛵️😎 ... se merese mindre

Øv, glemte det 😑

DEN 586

YEEES!! Vi forsvarede og øgede vores føring fra i går med en serie på 2-1-3 i dag. Vi slutter derfor samlet på 16 point og en sejr med 9 point ned til nr. 2.

Med sejren i Aarhus bliver vi også jyske mester, så det har på mange måder været et begivenhedsrigt stævne.

Ranglisten blev også endelig i dag - hvor vi slutter som nr. 2.

Vi kan derfor slet ikke få armene ned og er meget trætte nu 🙂

Tak til Brejning for endnu et fremragende stævne i svære forhold og springene vind.

Comment on Facebook

Stort tillykke. Så har i da også fortjent en hilsen fra Aarhus Sejlklub. Se aarhussejlklub.dk/endnu-en-triumf-for-h-bad-den586-anders-b-co/

Tillykke! Tak for nogle fede dage..

Sejt!!! Stort Tillykke🍾🍾🍾

Super cool!

DEN 586

Vi fortsætter de gode takter fra i Aarhus med en god serie, der hedder 3-3-4-1-3. Vi ligger pt nr. 1, med et par point ned til de næste.

Det blev til 5 gode og godt afviklede sejladser, hvorfor vi er godt trætte nu.
Videoen er fra 4. sejlads, hvor vi vinder med god afstand ned til de næste.

Vi havde ca. 4-8 s/m, let overskyet og fornuftig varme i forhold til årstiden.

Morgendagen skulle byde på lidt mindre vind og vi glæder os 🙂

Comment on Facebook

I er bare mega gode. God vind til i morgen. Kh supportteamet😄

DEN 586

Jaaaaaaah!! 🎉 Vi vandt Aarhus Festugecup! Det hele blev afgjort i den sidste sejlads mellem 370 og os. Den store lommeregner var fremme og sidste sejlads vendte heldig til vores fordel. Tak for kampen!

I 7. sejlads sejlede vi en komfortable første plads hjem (se billedet, hvor der ligger 2 seascape mellem os og nr. 2).

I dag havde vi vind mellem ca. 2-6 s/m, krap sø og heldigvis ikke så meget regn, som de lovede i går.

... se merese mindre

Tak for et fornuftigt stævne til vores kære hjemhavn Aarhus for 8 gode sejladser.Image attachment

Et lille klip fra 7. sejlads 😃⛵️

Tillykke. Nyd det indtil tirsdag. ...

Stort tillykke 😉

Tillykke 😊

Tillykke til jer team Shipshop 😊

DEN 586

Første dag ved Aarhus fest uge cup er nu overstået og vi har haft alt fra sol til næsten skybrud og let til hård luft. Med de relativt store ændringer skulle der trimmes og tilpasses en hel del.
Vi havde heldigvis fornuftig styr på det og vi ligger pt. samlet nr. 2, á point med Sennels, DEN 370.

Det ser ud til, at vi bliver rigtig godt våde i morgen på den sidste dag i festugen, men vi glæder os alligevel til at komme på vandet i skønne Aarhus bugt.

DEN 586

En 8. plads var hvad det kunne blive til i Hundige til DM 2016. Desværre bar stævnet præg af skæve bane og mange omstarter, som var med til at gøre GPS tracking og sejladserne lidt kedelige og ensidige.

Trods det, har vi haft dejligt vejr med forskellige vindstyrker og gode temperaturer.
Nu glæder vi os til en dejlig festmiddag, inden turen går hjem til Aarhus.

Tak fordi I følger os til stævnerne og bakker os op i vores forsøg på at gøre det godt 🙂
God sommer og vi vender frygteligt tilbage!
... se merese mindre

Nu glæder vi os til en dejlig festmiddag, inden turen går hjem til Aarhus.

Tak fordi I følger os til stævnerne og bakker os op i vores forsøg på at gøre det godt :)
God sommer og vi vender frygteligt tilbage!

Comment on Facebook

Billede fra DM i Hundige.

DEN 586

I dag lavede vi en 1. og en 2. plads, hvilket vi er glade for. Som I kan se på resultatlisten, var vi dog desværre tyvstartet i den sejlads, vi vinder. Øv øv.
I dagens sidste sejlads, blev vi snydt af en 20 graders skraller i starten, hvor vi lå helt nede ved læ mærken og derfor ikke længere kunne holde det.

Vi kunne dog have ønsket os nogle mere lige baner, så sejladserne havde været mere reelle og krydset ikke blot bestået af én halse.

Vi håber på mere lige baner i morgen 🙂
... se merese mindre

Vi håber på mere lige baner i morgen :)

Comment on Facebook

Så dejligt så det ud, da vi lavede en "prik" i den sejlads hvor vi tyvstartede. www.youtube.com/watch?v=7igtOAPizgI

Det ser i hvert fald helt gak ud på trac'en

DEN 586

Vores youtube kanal er blevet opdateret med 4 sejladser. 2 fra en tirsdag aften i maj og 2 fra weekendens stævne i Fåborg.

Hvad synes I? 🙂

Fåborg 2 og 3 sejlads:
youtu.be/c2Pa9Y7p1fs
youtu.be/A1olEuKI3hM

Tirsdag 17-05-16:
youtu.be/Z3I74KoTGsc
youtu.be/rSmkez9GxMIyoutu.be/c2Pa9Y7p1fs

DEN 586

Vi slutter samlet nr. 3 i Fåborg til Speed Cup efter endnu en svær dag på vandet. Vi fik sejlet 9 sejladser i alt, hvilket er rigtig godt gået af Fåborg og de gode mennesker, der stod bag stævnet. Tak for det!

I dag havde vi Anders fra Vejle med som midtermand og tak for en god dag på vandet.
... se merese mindre

Alt i alt er vi meget godt tilfredse med vores resultat og vi har sejlet godt stort set hele vejen igennem.Image attachmentImage attachment

DEN 586

Så er vi i Faaborg til endnu et godt arrangeret stævne af Faaborg Sejlklub.
Vi fik 5 sejladser i meget springende vind, både i retning og i styrke, så der var svære forhold derude.
Trods det ligger vi pt nr. 1, skarpt forfulgt af nr. 2 og 3, som kun ligger 1 point efter os.
Tak til den lokale Stig for, at sejle med os i dag.
Lige nu sidder vi og lader op til festmiddagen i aften med lokale sydfynske råvarer.
Vi ser frem til i morgen, der forhåbentligt bliver endnu en god dag på vandet.
... se merese mindre

Så er vi i Faaborg til endnu et godt arrangeret stævne af Faaborg Sejlklub.
Tak til den lokale Stig for, at sejle med os i dag.
Vi ser frem til i morgen, der forhåbentligt bliver endnu en god dag på vandet.

DEN 586

Årets første stævne er nu slut og vi ender samlet som nr. 6. Den Lette til mellem vind og de krappe bølger gjorde det svært igen i dag. Trods det, holder vi nogle gode takter og laver nogle fornuftige ting på banen.

Vi vil gerne takke Amtoft sejlklub for endnu et godt stævne hvor der var styr på tingene både til lands og til vands.

Comment on Facebook

Flotte billeder. Og flot race. Især den 1. placering vil jeg gerne høre mere om en dag.

DEN 586

Alle forvetninger til årets første stævne blev opfyldt. Det er gået fint og vi ligger samlet nr. 5 a' point med nr 4 og 6. I 3. sejlads lavede vi en sikker 1. plads, som I kan se i videoen .
Aarhus bådene gør en god figur med halvdelen af førstepladserne og et stort tillykke til 370, der pt. fører stævnet. Hold fast i morgen! 😀
Vi håber på en du en fantastisk dag i morgen.

DEN 586

Nu sker det snart igen. Første VM udtagelses stævne i 2016 er i weekenden og vi kan slet ikke vente til at komme afsted. Stævnet er i Amtoft "Sparcup" og med en vejrudsigt der siger sol, 4-6 s/m og 14-18 grader, kan det næsten ikke blive en bedre start på sæsonen.

Der kommer live tracking til de følgere der ikke har mulighed for, at være på vandet. Læs mere på stævnet hjemmeside: sparcup-amtoft.simplesite.com

Op til stævnet har der været mediedækning hvor vi er med i teksten og på billedet. Læs artiklerne her:
nordjyske.dk/nyheder/stor-deltagelse-til-aarets-foerste-kapsejlads/0e172136-cf7b-4fbe-ba91-6d9e6c...

minbaad.dk/nyhed/archive/2016/03/may/article/claus-hoej-har-endnu-ikke-vundet-i-amtoft/

Som i de tidligere sæsonener vil I kunne følge Team ShipShop.dk her på facebook, med daglige opdateringer fra stævnerne og med video fra vandet på vores youtube kanal.
Vi ser frem til en god sæson 2016.Sparcup 2016 - sparcup-amtoft.simplesite.com/

DEN 586

Vinterperioden er og bliver lang - men med ild i brændeovnen og et godt glas rødvin, har vi netop planlægt den kommende sæsons stævner.
Det ser fornuftigt ud og vi glæder os meget til at få vind i håret og saltvand i hovedet.

DEN 586

Sæsonen er nu slut, båden er blevet pakket sammen og gjort klar til vinteren.
Det har været en utroligt spændende sæson, med blandt andet:
- Ny youtube kanal
- VM på Gardasøen - og ikke mindst at være banens bedste båd den sidste dag til VM
- Test af nye sejl
- Samlet nr. 3 på ranglisten.
- og meget andet...

Alt dette ville ikke kunne lade sig gøre uden vores fantastiske sponsorer www.ShipShop.dk, Rhodes Café og Jyske Bank.
Et STORT tak til jer!

Vi glæder os meget til næste år, med fornyet energi og klar til kamp.

... se merese mindre

Sæsonen er nu slut, båden er blevet pakket sammen og gjort klar til vinteren.
Det har været en utroligt spændende sæson, med blandt andet:
- Ny youtube kanal
- Test af nye sejl
- Samlet nr. 3 på ranglisten.
- og meget andet...

Et STORT tak til jer!

Vi glæder os meget til næste år, med fornyet energi og klar til kamp.

- God vinter og vi ses til sæsonen 2016, som bliver mindst lige så spændende som den forgangene.Image attachmentImage attachment

DEN 586

Man får virkelig ikke meget bedre vejr i slutningen af september, end det vi havde i Brejning i dag.
3-8 s/m solskin, lidt skyer og ca 15 grader.

Vi skulle lige i gang og de to sidste sejladser laver vi 2 andenpladser.
Vi var dog tyvstartet i den sidste. Øv øv. Samlet ligger vi pt nr 7 efter 4 sejladser.

Vi ser frem til, at skulle sejle i forhåbentlig lige så godt vejr i dag, oven på en festlig aften i selskab med "Mig og Molly" 🎵
... se merese mindre

3-8 s/m solskin, lidt skyer og ca 15 grader.

Vi skulle lige i gang og de to sidste sejladser laver vi 2 andenpladser.

Vi ser frem til, at skulle sejle i forhåbentlig lige så godt vejr i dag, oven på en festlig aften i selskab med Mig og Molly 🎵

DEN 586

Første dag i Bogense er overstået i dejligt vejr.
Selvom 7,5,13,4 ikke just er ønskeplaceringer for os, så er humøret højt. Vi sejler pænt på kryds, men lænseren er ikke skarp nok.
Der arbejdes på konceptet og sidste sejlads var absolut den bedste idag.
I morgen venter tre sejladser i frisk vind. Vi håber det kommer til at gå bedre.

DEN 586

Den sidste dag til DM i Express laver vi en 1. og 3. plads som gør, at vi rykker op på en samlet 6. plads til stævnet og en 5. plads til DM, da der var en svensker foran os.

Dejligt med lidt revanche på banen trods hård regn først på dagen og generelt let vind. Vi havde igen store vindspring i løbet af dagen.

Besætningen fra Team Shipshop.dk vil gerne takke Albin Express DEN 115, Søren Juhl og Carsten Hansen for, at ville have os med til stævnet og for at holde os ud i 3 dage 😉 Det har været en fornøjelse at sejle med jer!

Husk at videoerne fra stævnet kan ses på nedenstående link. Sejladserne fra i dag kommer op i løbet af et par timer.
God fornøjelse!
www.youtube.com/watch?v=X2ytI1HK07I&list=PLP_Q5_GEMPfqgV7UBhpJRh1a5DMhCajIFwww.youtube.com/watch?v=X2ytI1HK07I&list=PLP_Q5_GEMPfqgV7UBhpJRh1a5DMhCajIF

DEN 586

To brækkede master og flere folk i vandet, var hvad 2. dagen til DM i Express/Spækhugger kunne byde på. Vi slap uden skader og de 4 sejladser i hård vind har gjort de 5 mænd (en kvinde) trætte.

Vi er desværre faldet tilbage i tabellen og ligge nu samlet nr. 8. Vi blev ellers nr. 3 i den ene sejlads, men blev taget for U-flaget. Øv øv.

Det lader til, at vi får lidt mindre vinde i morgen hvor, der igen er planlagt 4 sejladser og vi er klar på at tage revanche! 🙂

Vi har selvfølgelig kamera med om bord og videoerne vil kunne ses på denne playliste(Vi er ved at uploade videoerne):
www.youtube.com/watch?v=X2ytI1HK07I&list=PLP_Q5_GEMPfqgV7UBhpJRh1a5DMhCajIFyoutube.com

DEN 586

Sikke et dejligt vejr vi havde i dag til DM i Express. Vi fik to sejladser i let til mellem luft og vindspring/-drejninger på 30 grader gjorde det svært at læse vinden.

Vi lavede to 7'ene pladser og ligger pt. samlet som nr 6.
Lad os se om vi ikke kan kravle lidt op i løbet af de næste to tage og op til 8 sejladser 🙂

DEN 586

Vi fik desværre ikke sejlet noget sejladser i dag, så vi ender som nr 14.

Det har været et utroligt lærerigt stævne med de nye sejl og vi er kommet meget længere med at finde det rigtige trim. Det beviser de sidste 3 sejladser jo (4-1-3).

Nu mangler vi afslutningsfesten og præmieoverrækkelsen på noget så typisk for Alperne som "Speck Stube" mit frei beer.

DEN 586

Så glade var vi da vi vandt en sejldas til VM på Gardasøen. Det var simpelthen for fedt og specielt da det blev fulgt op med en 3. plads sejladsen efter.

Vi har de sidste 4 sejladser på film og de vil komme på youtube i løbet af første uge i august.

Tak 🙂

Det er dejligt at se! Tillykke 🙂

Stort tillykke 😎

DEN 586

Vi fik desværre ingen sejladser i dag og vi beholder derfor vores placering fra i går som nr 14.

Den samlede placering er vi ikke helt tilfredse med, men det har været meget lærerigt med de nye sejl og de sidste tre sejladser viser, vi har gjort stort fremskridt med dem (4-1-3).

Lige nu sidder vi til afslutningsmiddag og præmieoverrækkelse på noget så typisk for Alperne som "Speck Stube" mit frei bier!

Tillykke med førstepladsen i 7. sejlads 👍 Hvor var jeres børn fine i går 😉

DEN 586

Vi sidder pt og venter på, at den magiske termiske vind skal komme, så vi kan komme på vandet for sidste gang. Der er dog under én time til sidste start skal være sat i gang. Vi vil virkelig gerne ud og have en sejlads mere!

I mellemtiden, kan vi lige vise hvor meget vand der går til hernede. På billedet er ca. halvdelen af det vand vi har drukket. Mellem 8 og 10 liter vand på søen og en del når vi kommer ind.

DEN 586

Endelig fik vi fanget noget internet og en kode, der virker hernede ved Gardasøen.

Det er virkelig svært at sejle på søen, men det er dejligt med udsigten og det varme vejr! Og i dag har vi haft en fantastisk dag på vandet og vundet en første plads!

Dag 1: Vi havde problemer med at læse den termiske vind og få båden til at sejle. Vi endte dagen med at ligge samlet nr. 59, hvilket ikke var tilfredsstillende.

Dag 2: Efter en del analyse og justeringer på vores trim, fik vi endelig gang i den nye fok i den lette vind og bølger. Vi slutter dagen med en 4. plads i sidste sejlads og slutter samlet som nr. 32.

I dag har vi holdt de meget gode takter! Med kun 2 sejladser laver vi en prik (1. plads) og en 3'er og ligger nu samlet nr. 14! Disse placeringer gør os til dagens bedste båd! 🙂

I morgen håber vi på to gode sejladser med noget vind, så vi kan komme ud og hænge.
Senere skal der nok komme flere billeder og film, men internettet er ret langsomt 🙁

Comment on Facebook

Lækkert endelig at høre fra jer og super godt sejlet i dag! I må ud og finde nogle flere sponsorer, så I kan få det manglende upgrade www.mailasail.com/Communication/FleetBroadband-FB500

Super godt gået af jer. Vi følger jer også tæt her fra Faaborg og er mega misundelige på jeres dejlige vejr. God vind i morgen. Stort knus fra besætningen på Kiwi og Corixa.

Skal man ikke bare vende der, hvor det ikke giver mening, når man sejler på en sø? Held og lykke på de sidste sejladser.

Spændende at følge jer og flot som I arbejder jer frem 👍 God vind til jer 😊

3 år siden

Jeg skulle hilse fra Team ShipShop.dk nede fra Gardasøen og sige, at de har det godt og VARMT! De har svært ved at finde wifi, så de vil gerne undskylde for de manglende opdateringer.

Den første dag til VM er ikke gået helt som forventet. Let vind og relativt store bølger, gør det svært at sejle i det store felt på 72 både. Derudover lyder det som om, at det er en helt fantastisk oplevelse at sejle med de store bjerge hele vejen rundt om søen.

De håber på revanche i dag, tirsdag og er med godt humør :o)

DEN 586

Så er Andersine vel ankommet til Gardasøen, hvor vi skal sejle VM i næste uge. Hun har sovet med udsigt over søen - tre meter fra vandkanten i 25 graders aftenvarme. Flere danske både er allerede kommet.

Vi glæder os utroligt meget til, at skulle sejle på den legendariske sø med mange historie og myter.

Husk I altid kan følge os her, med løbende opdateringer fra stævnet.

3 år siden

Godt sejlet! Noget skidt med sidste lænser ... se merese mindre

DEN 586

En svær dag på vandet. Vi ligge nu samlet nr. 4, med kun verdensmestre foran os. Vi glæder os meget til i morgen, hvor vi forhåbentlig får nogle flere sejladser og kan revanchere 🙂 ... se merese mindre

Held og lykke i morgen

DEN 586

En lille stemningsfilm fra 2. dagen til DM i Vejle. Der er ikke meget vind pt. 🙁 ... se merese mindre

Comment on Facebook

Der skal 4 sejladser til før det kan blive et officelt DM. Så vi venter på at kunne på en sejlads mere.

Vi er sørme kommet i Vejle Amts Folkeblad: vafo.dk/article/20150703/ARTIKLER/150709697

Hvor mange sejladser skal der til før stævnet gælder?

DEN 586

What a day! Efter 3 sejladser har vi kun sat ét point til og ligger derfor nr 1 med 4 point 😃

Høj solskin, t-shirt, vind og varme gør det bare ekstra sjovt at sejle.

Vi glæder os til i morgen for, at se om vi kan holde fast i den gode placering.

De to sidste sejladser har vi på film, så husk at se dem senere i dag, når de bliver lagt ud på vores youtube kanal 😉
... se merese mindre

Høj solskin, t-shirt, vind og varme gør det bare ekstra sjovt at sejle.

Vi glæder os til i morgen for, at se om vi kan holde fast i den gode placering.

DEN 586

Vi gør båden klar til DM i Vejle, som løber over staben torsdag til lørdag i denne uge.
Sommeren er endelig kommet til landet, så det er jo dejligt at rende rundt på havnen 🙂

Vejret ser også ud til at holde til selve stævnet og med 5-9 s/m over de tre dage, skal det nok blive dejligt.

Vi glæder os meget til at komme ud og give den gas på Vejle fjold og for tilskuere, skulle der være god mulighed for at komme ud på vandet for at se sejladserne

Læs mere om stævnet her: www.h-boat2015.dk
... se merese mindre

Sommeren er endelig kommet til landet, så det er jo dejligt at rende rundt på havnen :)

Læs mere om stævnet her: http://www.h-boat2015.dk

Comment on Facebook

Minus vægt og nu med vingekøl :p

Vinkelsliber? 🙂

Et par billeder fra 2. VM udtagelse i Amtoft. ... se merese mindre

Et par billeder fra 2. VM udtagelse i Amtoft.Image attachment

DEN 586

Ingen sejladser i dag pga for meget vind. Der er derfor ingen ændringer på resultaterne siden i går.

Vi takker Amtoft sejlklub for en rigtig godt og vel organiseret stævne!
Samtidig vil vi også gerne takke den 14 årige lokale sejler Klara for, at have lyst til at sejle med os. Du er for sej!
... se merese mindre

Vi takker Amtoft sejlklub for en rigtig godt og vel organiseret stævne!

DEN 586

En mand i vandet, en blå finger, en grundstødning, et sammenstød med en anden båd, en 17. plads, en 2. plads samt lange arme og ben.
Ja der sker noget her oppe i Amtoft.

Trods alle de spændende ting vi oplever, ligger vi pt. samlet nr 6. Vi fik lidt mere vind end forventet, men det er jo bare med til at gøre det sjovere og hårdere.

I morgen ser det igen ud til at skulle blæse og så må vi se om vi kan holde de gode takter.

Comment on Facebook

Lyder til at der er en del gode historier gemt her... 😛

DEN 586

Vi bevarer vores 4. plads efter endnu 3 sejladser i hård vind og slutter af med en "prik".

I anden sejlads så vi en stor fordel ved læ mærke og forsøgte os med en bagbord start. Det er altid spændende og specielt risikabelt i 10-12 s/m. Heldigvis blev starten timet godt og vi kunne gå foran hele feltet.

... se merese mindre

Vi bevarer vores 4. plads efter endnu 3 sejladser i hård vind og slutter af med en prik.

Vi takker Sejlkubben Køge Bugt for et rigtig godt stævne med styr på tingene. Det skal nok blive godt til DM næste år.Image attachment

DEN 586

Store bølger, fuld skrald på vinden og en flænset spiler, var hvad Køge bugt kunne byde på, på åbningsdagen for årets VM udtagelsesstævner.

Efter den hårde dag med 3 sejladser, er vi godt tilfredse med at ligge nr 4.

En sjov lille samtale i anden sejlads:
Søren: Nåh Dorthe. Er det her lige så hårdt som at være i forsvarsministeriet?
Dorthe: Nej, det er meget hårdere!

Humøret er i top, armene lange og vi ser frem til en blæsende dag i morgen.
... se merese mindre

Efter den hårde dag med 3 sejladser, er vi godt tilfredse med at ligge nr 4.

En sjov lille samtale i anden sejlads:
Søren: Nåh Dorthe. Er det her lige så hårdt som at være i forsvarsministeriet?
Dorthe: Nej, det er meget hårdere!

Humøret er i top, armene lange og vi ser frem til en blæsende dag i morgen.

DEN 586

Høj solskin og "sø-vind" på førstedagen i Silkeborg gav naturligvis nogle elevatorturer under selve sejladserne. Men alt i alt en god dag på vandet og med en foreløbig 2. plads har vi et fornuftigt udgangspunkt til i morgen. ... se merese mindre

Forårsklargøringen af båden er begyndet i dagens skønne vejr - og nu kan vi snart ikke vente mere med at kommer på vandet. ... se merese mindre

Comment on Facebook

Hvis bare det kunne gøres så hurtigt hver gang😄😄

Hvad springer I øl pausen over.

Der var også på tide. Team Hygia glæder sig til at få selskab 😉

DEN 586

En lille film fra en tirsdagssejlads i august 2014. Glæd jer til den kommende sæson, hvor der gerne skulle komme mere af den her slag. ... se merese mindre

Foråret begynder så småt at banke på døren og vi har netop holdt møde om planerne for sæsonen 2015 - og det ser rigtig spændende ud.
Vi glæder os meget til, at komme på vandet og hænge igen.

- Ses snart på havnen!

DEN 586

Sidste stævne for denne sæson er slut og Brejning gav os et spændende stævne med meget varierende forhold. Vinden var nemlig både let, hård, fra øst og nordvest og som det ikke var nok skulle vi også sejle i næsten blinde(læs nærmere i update fra 20.09.14).
Efter en hård start fik vi sejlet os meget flot tilbage. Vi ender med at blive nr. 2 og slå den regerende vinder af DM og VM. Faktisk får vi samme antal point, som vinderen af stævnet og 3 dobbelte verdensmester, men da han har en bedre serie af sejladser bliver vi nr. 2. Se resultatlisten her: www.brejninghavn.dk/files/5714/1131/6787/Comwell_Kellers_Park_Cup_2014_resultater.pdf
Vi er rigtig glade for resultatet og som det ses på billedet, er det en dejlig fornemmelse når vi kan lave en SÅ stor sejer med det meget hårde felt vi bar oppe imod(se billedet).

Nu hvor det sidste stævne er afviklet, er ranglisten for sæson 2014 også blevet regnet sammen. Vi slutter flot af på en 2. plads hvilket er en af de bedste resultater nogen sinde!
... se merese mindre

Efter en hård start fik vi sejlet os meget flot tilbage. Vi ender med at blive nr. 2 og slå den regerende vinder af DM og VM. Faktisk får vi samme antal point, som vinderen af stævnet og 3 dobbelte verdensmester, men da han har en bedre serie af sejladser bliver vi nr. 2. Se resultatlisten her: http://www.brejninghavn.dk/files/5714/1131/6787/Comwell_Kellers_Park_Cup_2014_resultater.pdf

Flot sæson. Godt sejlet

Tillykke! Flot sejlet 🙂

Grattis !

DEN 586

Vi har vist rigtig gode takter på førstedagen i Brejning. Humøret er i top og farten/højden ligeså.
De mange timer med let vejr i år er ved, at give pote og trimmet er meget tæt på at være som vi gerne vil have det.
Den sidste sejlads (1) i dag blev sejlet i TÆT tåge og vi kunne på et tidspunkt, på løberen, stort set ikke se nr. 2. trods de lå lige bag os. Spændende og anderledes faktor vi ikke oplever særligt tit.
Vi glæder os til i morgen, hvor der skulle komme lidt mere vind.

DEN 586

Den sidste dag til stævnet hjemme i Aarhus, nåede vi kun én sejlads pga. manglende vind. Der blev rykket lidt rundt i feltet da forholdene var svære, men vi kom relativt godt ud af det og slutter stævnet samlet som nr. 4. Det er vi godt tilfredse med. ... se merese mindre

Efter en smuk dag på vandet i shorts og korte ærmer, ligger vi samlet nr 6. Vi havde gode takter om bord og højt humør.
I dag ser det ud til, at vi får endnu mindre vind end i går, så mon ikke vi ser en flok sejlere som er yderste let på tå?
Team ShipShop glæder sig som altid til, at komme på vandet om lidt.

DEN 586

Årets næst sidste stævne starter i dag hjemme i Aarhus til Aarhus Festuge Cup og efter en "længere" pause i H-båds kalenderen, er vi nu klar til, at sejle et stævne i en rigtig båd igen 😉
Det ser ud til vinden bliver let og solen kommer til at skinne i dag.
Havnen vil være fuld af liv og glade dage hele weekenden, så vi kan kun anbefale, at slå et smut forbi.
Vi glæder os til stævnet og hilse på alle jer fremmødte tilskuer.

DEN 586

Sejlsportsligaen er, i denne omgang, slut for vores vedkommende. Det har været utroligt sjovt og lærerigt, at sejle med og imod de andre klubber i en ny type båd.
Vi ser tilbage på weekenden med stor glæde og inspiration og kan varmt anbefale at komme ned på Aarhus havn til næste ligastævne til Aarhus Festuge Cup, hvor vi selvfølgelig også vil være at finde - dog i vante rammer i den skønne H-båd.
Vi takker Aarhus Sejlklub for, at vi kunne sejle med i Hellerup.
... se merese mindre

Vi takker Aarhus Sejlklub for, at vi kunne sejle med i Hellerup.

DEN 586

Trods det er første gang skipper sejler med asymmetrisk spiler og de svære forhold med vestenvind i Hellerup, er vi godt tilfredse med resultaterne i Sejlsportsligaen.
Det er noget helt andet end H-båden og meget intenst med de meget korte sejladser.
Vi ser frem til sidste dag i morgen hvor der igen skal afvikles mange sejladser.

DEN 586

Det glade hold bag SWE 2010 til DM i Albin Express i Faaborg.
Vi fik god vind til sidst på dagen (12-15 s/m) og efter 4 sejladser kunne vi sejle glade ind, som en samlet nr. 2 til stævnet. Tak til Faaborg Sejlklub for endnu et godt stævne.

Hent flere opslag fra facebook

... se merese mindre

Tak for et godt stævne og vi glæder os til næste år.

Sådan Skipper B og Co🏆🏆 Tillykke🇩🇰🇩🇰

Kom så kaptajn Bertelsen og co☀️💪🏻 Vi tales! Hilsen fra🇮🇹

11 måneder siden

DEN 586

God vinterpause fra teamet bag DEN 586.

Vi ser frem til sæsonen 2018.